De Converter
Een koppelomvormer (in het Engels Torque Converter) is een koppeling die werkt op basis van vloeistof.
Een koppelomvormer bestaat in basis uit drie delen. Eén schoepenrad zit vast aan de motor (pomp), één schoepenrad zit vast aan de versnellingsbak (rotor) en in het midden zit een speciaal schoepenrad (stator) om de vloeistof-stroom om te keren.
Koppelomvormers hebben vaak ook een lock-up om de pomp en rotor mechanisch te verbinden en zo verliezen in de vloeistof te voorkomen.
Revisie converter
Autrans reviseert elke koppelomvormer, uiteraard mits hij te reviseren valt.
We snijden de koppelomvormer open op de draaibank, reinigen deze, en vervangen alle aan slijtage onderhevige delen, zoals lagers en voeringen.
Daarna wordt de koppelomvormer dichtgelast op de lasrobot, onder hoge druk gecontroleerd op lekkages, vervolgens gestraald en als laatste uitgebalanceerd.
Voorraad
Autrans heeft een ruime voorraad aan koppelomvormers. Ligt uw koppelomvormer niet op voorraad dan kunnen wij u meestal binnen 24 uur van dienst zijn!
Maak een afspraak